Kezdő Gerincjóga 50 év felettieknek

Ahogy az idő halad előre úgy testünk és a gerincünk veszít ruganyosságából, előtérbe kerülhetnek testi problémáink. Különösen ízületeink a csípő és az izomzat szenvedik meg a változást. Ennek ellenére idősebb korban is szükséges, hogy törődjünk testi es lelki jólétünkkel. Ennek egyik remek módja a gerincjóga. A jóga gyakorlása nincsen korhoz kötve, elkezdeni sosincs késő.

A helytelen testtartás, a mozgásszegény életmód és a rossz mozgási szokások különösen a gerincet terhelik meg, az ezen a tájékon jelentkező feszültségek gyakori okai a hátfájásnak, amely a fejre is kiterjedhet. A rendszeres jógagyakorlás megteremti az izomzat egyensúlyát, egyben kiküszöböli az élettani szempontból helytelen testtartásokat és mozgásokat, továbbá javítja valamennyi testtájék vérellátását. Már néhány hét után megszűnhetnek az ízületi, hát- és gerincpanaszok. A jóga rugalmas, erős, funkcionális izomzatot és kötőszöveteket biztosít, tetőtől talpig. Minden ízületet teljes mozgástartományában átmozgat, mellyel javítja azok mozgathatóságát, működését, tápanyaggal való ellátottságát. A jóga speciális mozgásai és légzéstechnikái által az egészség és fiatalság megőrzésének, testünk újjáfor

málásának eszközévé válhat.

Az időskori jógázás nem egyfajta harc az öregedés ellen, hanem a sok-sok éve elhanyagolt testrészek "életre keltése". A jóga gyakorlásával újra fiatalnak érezhetjük magunkat, visszanyerhetjük testi erőnket, mentális higiéniánk is fejlődhet.

A gerincjóga preventív, anatómiailag pontosan átgondolt gyakorlatsorai segítenek a gerinc és az ízületek rugalmasságának megőrzésében és helyreállításában. A tudatosan lassan végzett test- és légzőgyakorlatok segítenek a test egyéni határainak felismerésében és a megerőltetés elkerülésében. A kezdő gerincjóga órán mindenki a saját ritmusában gyakorolhat.