Jógalégzés

Tudtad-e, hogy…

  • a gyógyászatban az oxigéné a legfontosabb szerep?..
  • egy mély, hosszú lélegzetvétellel 6x, 10x annyi levegőhöz jutunk, mint a tudattalanul működő felületes légzéssel?
  • agyunk a belélegzett oxigén 80%át felhasználja?
  • nyirokrendszerünk tisztító folyamatait tudatos és helyes légzéssel a 10-szeresére gyorsíthatjuk?
  • a test legnagyobb izma a rekeszizom?
  • a kb. 750 millió tüdőhólyagocskából átlagosan csak minden huszadikat használjuk?
  • a test salakanyagainak 70%-a a kilégzéssel távozik? (!!!!!), további 20%-ot választ ki a bőr s csupán 10%-ot az emésztőrendszer.

A lélegzet hatalmas energiák felszabadítására képes és egyaránt hatással van a testi és lelki folyamatokra, az egészségre.

Miért érdemes jógalégzést végezni?

  • A légzőgyakorlatok a teljes tüdőt "átszellőztetik",
  • A vérbe több oxigént juttatnak és az elhasznált anyagok lebontását és eltávolítását serkentik.
  • A tüdőben a légzés során kihasználatlan holt térfogat aránya csökken, ezáltal javul a légzés hatékonysága.
  • Nő az aktív tüdőhólyagocskák száma.
  • Javul a légzőizmok működése, nő a vitálkapacitás.
  • A légzőgyakorlatok közvetve segítenek a memória és koncentráció fejlesztésében, az idegrendszer működését kiegyensúlyozzák.
  • A rendszeresen végzett pránajáma nyugalmat és energiát hoz a gyakorlónak.
  • A légzőgyakorlatok a hasi szervek átmasszírozásával a pangó vért mozgásba hozzák, valamint serkentik a bélmozgásokat, így a székrekedés ellen is jó hatásúak.
  • Kiegyensúlyozódik a vérnyomás, regenerálódik a keringési rendszer.
  • A jógalégzések rendszeres gyakorlása elősegíti örömteli életérzésünk kialakulását.